Kiest u voor een traditionele training die een dag(deel) duurt of voor Microtraining? Microtraining is opgebouwd uit korte, krachtige (Serious) games genaamd MicroGames waarin één leerdoel en/of boodschap in 15 minuten behandeld wordt. MicroGames richten zich op de kern van een probleem en motiveren de spelers om scherper na te denken over een mogelijke oplossing.

Maximale tijdsbelasting, minimaal rendement of toch liever andersom?

Het rendement van traditionele trainingen is vaak minder dan verwacht. Aan het einde van de dag is een groot gedeelte van de kennis al verloren. Dat heeft u vast ook geconstateerd. Als uw medewerkers de volgende dag op kantoor komen is 70% van de opgedane kennis vervlogen. Bovendien bent u uw personeel een hele dag kwijt. Wij kunnen aantonen dat het veel effectiever en makkelijker is om dagelijks 15 minuten te trainen. Waarom?

  • Door herhaling en routine blijft de opgedane kennis blijft beter hangen;
  • De aandacht is vele malen groter gedurende een training van 15 minuten;
  • De belasting voor uw organisatie is een stuk minder.

 

Dynamisch en on-demand leren

Kennis en informatie zijn via onze telefoon direct te raadplegen. In dezelfde wereld wordt de behoefte aan continu leren ook steeds groter. De medewerkers of leden van uw team zullen er niet aan ontkomen om ook tijdens de werkzaamheden actief bezig te zijn met een leerproces of verandertraject. Helaas hebben de traditionele workshops vaak een grote impact op een organisatie. Denk hierbij niet alleen aan de tijd die medewerkers kwijt zijn met deze sessies, maar denk ook aan de kosten. Dat vinden wij zonde, daarom kunnen MicroGames ingezet worden waar en wanneer de student er behoefte aan heeft.

Microtraining rust op twee belangrijke pijlers

Korte, gerichte sessies waarbij, per sessie, één leerdoel wordt behandeld.

De meest effectieve tijd om een sessie te behandelen is een kwartier. Hierna verslapt de aandacht van de student. Daarnaast is er een sterke focus op 1 leerdoel, waardoor de informatie overzichtelijk blijft voor de student. Het is eenvoudiger om drie keer één leerdoel aan te leren, dan om in één keer drie leerdoelen te leren.

Een blended leerproces waarbij tekst, video en games elkaar afwisselen en aanvullen.

De WhiteBox portal en het achterliggende framework is ontwikkeld om dit te kunnen doen. De student leest een tekst, ziet een video hierover, leest weer wat tekst, speelt een korte missie van een spel en heeft veel afbeeldingen bij dit proces. Op deze manier kun je een bredere doelgroep bereiken (iedereen leert anders).

Een belangrijk uitgangspunt bij het maken van onze games is dat deze leuk moeten zijn om te spelen. Wanneer uw medewerkers plezier hebben tijdens het serious gamen zullen zij ook sneller, onderling de competitie aan gaan. Dat is precies wat we willen bereiken. Onze games zijn vaak zo leuk dat spelers er ook buiten werktijd geen genoeg van kunnen krijgen. Hoe vaker gespeeld wordt, hoe beter de kennis behouden blijft.